czwartek, 29 listopada 2007

skutki pozornie niewinnej diety


W wyniku odchudzania dochodzi do wielu zmian biochemicznych i hormonalnych. Organizm pozbawiony odpowiedniej dawki pokarmu stara się zaoszczędzić zużywanie energii poprzez zwolnienie pracy serca, zmniejsza się ciśnienie tętnicze krwi. Prowadzić to może do zawrotów głowy i omdleń. Skóra staje się sucha, szorstka, wypadają włosy, a na ciele może pojawić się delikatny meszek. Układ pokarmowy nie działa prawidłowo, co prowadzi do zaparć, wzdęć. Z powodu zbyt ubogiej tkanki tłuszczowej, ciało nie utrzymuje odpowiedniej temperatury, chorej jest stale zimno (szczególnie w dłonie i stopy), paznokcie nabierają sinego koloru. Najbardziej „spektakularnym” objawem fizycznym jest wstrzymanie występowania miesiączki. Często dopiero to jest pierwszym sygnałem, że dzieje się coś niedobrego. Do lekarza dziewczęta zgłaszają się zazwyczaj w momencie, kiedy organizm jest już wyniszczony.
Ciągłe, obsesyjne myślenie o jedzeniu oraz głód prowadzą również do zmian psychicznych. Osoba chora staje się drażliwa, psują się jej kontakty towarzyskie, odsuwa się od innych. Mogą pojawiać się zaburzenia depresyjne, obniżenie nastroju, niska samoocena. Wiele osób chorych na anoreksję jest bardzo aktywnych, ciągle działają, nie potrafią odpoczywać. Wynikiem tego może być bezsenność, wczesne budzenie się.
Źródło: www.doz.pl/czytelnia
źródło obrazek:
rumburak.website.pl





1 komentarz:

załamana pisze...

Jestem bulimiczką i nie chce mi się żyć. Próbowałam już z tym skońcyć, ale nie dałam rady. Przyrzekłam mamie, że już nigdy nie zwymiotuję, ale mimo to wciąż rzygam. To jest silniejsze ode mnie. Bulimia jest częścią mnie. Boję się, że już nigdy nie będę żyć normalnie. Albo jakoś z tego wyjdę, albo się zabiję. Co raz częściej mam myśli samobójcze. Nie ma kto mi pomóc...